Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Ability Profiling and School Failure: One Child's Struggle to be Seen as Competent (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0415898234
ISBN13
9780415898232
N° edición
2

Ability Profiling and School Failure: One Child's Struggle to be Seen as Competent (en Inglés)

Kathleen M. Collins (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Ability Profiling and School Failure: One Child's Struggle to be Seen as Competent (en Inglés) - Kathleen M. Collins

Libro Físico

$ 74.14

$ 114.07

Ahorras: $ 39.92

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Lunes 08 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Ability Profiling and School Failure: One Child's Struggle to be Seen as Competent (en Inglés)"

Ability Profiling and School Failure, Second Edition explores the social and contextual forces that shape the appearance of academic ability and disability and how these forces influence the perception of academic underachievement of minority students. At the book’s core is the powerful case study of a competent fifth grader named Jay, an African American boy growing up in a predominantly white, rural community, who was excluded from participating in science and literacy discourses within his classroom community. In this new edition, researcher and teacher-educator Kathleen Collins situates the story of Jay’s struggle to be seen as competent within current scholarly conversations about the contextualized nature of dis/ability. In particular, she connects her work to recent research into the overrepresentation of minority students in special education, exploring the roles of situated literacies, classroom interactions, and social stereotypes in determining how some students come to be identified as "disabled." Ability Profiling and School Failure, Second Edition comprises a thorough investigation into the socially constructed nature of ability, identity, and achievement, illustrating the role of educational and social exclusion in positioning students within particular identities.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes