Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada America's Public Schools: From the Common School to "no Child Left Behind" (The American Moment) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
384
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
1.10
ISBN13
9781421400174

America's Public Schools: From the Common School to "no Child Left Behind" (The American Moment) (en Inglés)

William J. Reese (Autor) · Johns Hopkins University Press · Tapa Blanda

America's Public Schools: From the Common School to "no Child Left Behind" (The American Moment) (en Inglés) - William J. Reese

Libro Nuevo

$ 12.85

$ 25.70

Ahorras: $ 12.85

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "America's Public Schools: From the Common School to "no Child Left Behind" (The American Moment) (en Inglés)"

In this update to his landmark publication, William J. Reese offers a comprehensive examination of the trends, theories, and practices that have shaped America’s public schools over the last two centuries. Reese approaches this subject along two main lines of inquiry―education as a means for reforming society and ongoing reform within the schools themselves. He explores the roots of contemporary educational policies and places modern battles over curriculum, pedagogy, race relations, and academic standards in historical perspective.A thoroughly revised epilogue outlines the significant challenges to public school education within the last five years. Reese analyzes the shortcomings of "No Child Left Behind" and the continued disjuncture between actual school performance and the expectations of government officials. He discusses the intrusive role of corporations, economic models for enticing better teacher performance, the continued impact of conservatism, and the growth of home schooling and charter schools. Informed by a breadth of historical scholarship and based squarely on primary sources, this volume remains the standard text for future teachers and scholars of education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes