Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Coherence in New Music: Experience, Aesthetics, Analysis (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
214
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 16.3 x 2.3 cm
Peso
0.68 kg.
ISBN13
9781472446657
N° edición
1

Coherence in New Music: Experience, Aesthetics, Analysis (en Inglés)

Mark Hutchinson (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Coherence in New Music: Experience, Aesthetics, Analysis (en Inglés) - Hutchinson, Mark

Libro Físico

$ 170.01

$ 335.67

Ahorras: $ 165.66

49% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Coherence in New Music: Experience, Aesthetics, Analysis (en Inglés)"

What does it mean to talk about musical coherence at the end of a century characterised by fragmentation and discontinuity? How can the diverse influences which stand behind the works of many late twentieth-century composers be reconciled with the singular immediacy of the experiences that they can create? How might an awareness of the distinctive ways in which these experiences are generated and controlled affect the way we listen to, reflect upon and write about this music? Mark Hutchinson outlines a novel concept of coherence within Western art music from the 1980s to the turn of the millennium as a means of understanding the work of a number of contemporary composers, including Thomas Adès, Kaija Saariaho, Tōru Takemitsu and György Kurtág, whose music cannot be fitted easily into a particular compositional school or analytical framework. Coherence is understood as a multi-layered phenomenon experienced, above all, in the act of listening, but reliant upon a variety of other aspects of musical experience, including compositional statements, analysis, and connections of aesthetic, as well as listeners' own, imaginative conceptualisations. Accordingly, the approach taken here is similarly multi-faceted: close analytical readings of a number of specific works are combined with insights drawn from philosophy and aesthetics, music perception, and critical theory, with a particular openness to novel metaphorical presentations of basic musical ideas about form, language and time.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes