Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Language Acquisition and Syntactic Theory: A Comparative Analysis of French and English Child Grammars (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
175
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN13
9789401051354

Language Acquisition and Syntactic Theory: A Comparative Analysis of French and English Child Grammars (en Inglés)

A. E. Pierce (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Language Acquisition and Syntactic Theory: A Comparative Analysis of French and English Child Grammars (en Inglés) - Pierce, A. E.

Libro Nuevo

$ 71.40

$ 142.80

Ahorras: $ 71.40

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 73 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 05 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Language Acquisition and Syntactic Theory: A Comparative Analysis of French and English Child Grammars (en Inglés)"

The theory of language acquisition is a young but increasingly active field. Language Acquisition and Syntactic Theory presents one of the first detailed studies of comparative syntax acquisition. It is informed by the view that linguists and acquisitionists are essentially working on the same problem, that of explaining grammar learnability. The author takes cross-linguistic data from child language as evidence for recent proposals in syntactic theory. Developments in the structure of children's sentences during the first few years of life are traced to changes in the setting of specific grammatical parameters. Some surprising differences between the early child grammars of French and English are uncovered, differences that can only be explained on the basis of subtle distinctions in inflectional structure. This motivates the author's claim that functional or nonthematic categories are represented in the grammars of very young children. The book also explores the relationship between acquisition and diachronic change in French and English. It is argued that findings in acquisition, when viewed from a parameter setting perspective, provide answers to important questions arising in the study of language change. The book promises to be of interest to all those involved in the formal, psychological or historical study of linguistic knowledge.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes