Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada New Music and the Claims of Modernity (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.1 x 16.3 x 2.0 cm
Peso
0.41 kg.
ISBN
1859283683
ISBN13
9781859283684

New Music and the Claims of Modernity (en Inglés)

Alastair Williams (Autor) · Routledge · Tapa Dura

New Music and the Claims of Modernity (en Inglés) - Williams, Alastair

Libro Físico

$ 202.47

$ 311.49

Ahorras: $ 109.02

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 05 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "New Music and the Claims of Modernity (en Inglés)"

Since 1945 the emphasis in new music has lain in a desire for progress, a concept challenged by postmodernist aesthetics. In this study, Alastair Williams identifies and explores the recurring issues and problems presented by post-war music. Part one examines the German philosopher, Theodor Adorno's portrayal of modernity and his understanding of modernism in music. This is followed by a survey of the developments in music from late Beethoven to Schoenberg, the two composers whose works provided the main anchor points for Adorno's philosophy of music. Parts two and three indicate the ways in which Adorno's aesthetics are pertinent to an understanding of new music. Part two comprises a close examination of the music of Pierre Boulez and John Cage, composers who represent extreme, though related, aspects of contemporary music thought: the primacy of structure versus dissolution. Williams' views the music of Ligeti as an exploration of the interface between these two extremes, personifying Adorno's advocation of an aesthetic which attempts to embrace all its dissimilar parts. In part three the consequences of modernism and the aesthetic approaches of Derrida and de Mann are considered, together with the music of Wolfgang Rihm. Williams concludes with a survey of contemporary music and the postmodernist desire to include a range of compositional references.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes