Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Disaster Drawn: Visual Witness, Comics, and Documentary Form (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
376
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780674504516

Disaster Drawn: Visual Witness, Comics, and Documentary Form (en Inglés)

Hillary L. Chute (Autor) · Harvard University Press · Tapa Dura

Disaster Drawn: Visual Witness, Comics, and Documentary Form (en Inglés) - Hillary L. Chute

Libro Nuevo

$ 43.43

$ 66.82

Ahorras: $ 23.39

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 5 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Disaster Drawn: Visual Witness, Comics, and Documentary Form (en Inglés)"

In hard-hitting accounts of Auschwitz, Bosnia, Palestine, and Hiroshima’s Ground Zero, comics display a stunning capacity to bear witness to trauma. Investigating how hand-drawn comics has come of age as a serious medium for engaging history, Disaster Drawn explores the ways graphic narratives by diverse artists, including Jacques Callot, Francisco Goya, Keiji Nakazawa, Art Spiegelman, and Joe Sacco, document the disasters of war.Hillary L. Chute traces how comics inherited graphic print traditions and innovations from the seventeenth century and later, pointing out that at every turn new forms of visual-verbal representation have arisen in response to the turmoil of war. Modern nonfiction comics emerged from the shattering experience of World War II, developing in the 1970s with Art Spiegelman’s first “Maus” story about his immigrant family’s survival of Nazi death camps and with Hiroshima survivor Keiji Nakazawa’s inaugural work of “atomic bomb manga,” the comic book Ore Wa Mita (“I Saw It”)―a title that alludes to Goya’s famous Disasters of War etchings.Chute explains how the form of comics―its collection of frames―lends itself to historical narrative. By interlacing multiple temporalities over the space of the page or panel, comics can place pressure on conventional notions of causality. Aggregating and accumulating frames of information, comics calls attention to itself as evidence. Disaster Drawn demonstrates why, even in the era of photography and film, people understand hand-drawn images to be among the most powerful forms of historical witness.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes