Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada School Boards in the Governance Process (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
180
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.0 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN13
9783319354392

School Boards in the Governance Process (en Inglés)

Moos, Lejf ; Paulsen, Jan Merok (Autor) · Springer · Tapa Blanda

School Boards in the Governance Process (en Inglés) - Moos, Lejf ; Paulsen, Jan Merok

Libro Nuevo

$ 133.36

$ 266.72

Ahorras: $ 133.36

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 64 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 30 de Julio y el Martes 13 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "School Boards in the Governance Process (en Inglés)"

This book analyses local school district governance in a comparative, cross-cultural perspective based on national studies of local school boards in the Nordic countries, Denmark, Finland, Norway and Sweden. The overarching research question explored by the national studies contained in this volume is: How are transnational influences of standardization and accountability, alongside national policies, transformed into local policy cultures by the school boards? In all the Nordic countries, the municipalities are equivalent with the school district level, and municipalities, as such, play a role as the interface between state policies and the schools. This book discusses the variation across different national systems in the Nordic countries in the degree of decentralism, as well as the processes through which sources of political autonomy are put into practice by school boards. It explores the interplay between context and policy-making at the local level, and analyses how local discourses expressed by school boards differ from national policies and trans-national influences. The book's analysis of the country-cases and thematic chapters shows that there are both important similarities and significant differences in governance functions, power relations and understandings of school board chairs and members between the countries studied. Moreover, the book analyses the many ways in which these similarities and differences affect the work context of school leaders and teachers in the Nordic countries.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes