Compartir
A Theory of the Aphorism: From Confucius to Twitter (en Inglés)
Andrew Hui
(Autor)
·
Princeton University Press
· Tapa Blanda
A Theory of the Aphorism: From Confucius to Twitter (en Inglés) - Hui, Andrew
$ 35.80
$ 55.08
Ahorras: $ 19.28
Elige la lista en la que quieres agregar tu producto o crea una nueva lista
✓ Producto agregado correctamente a la lista de deseos.
Ir a Mis Listas
Origen: Reino Unido
(Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el
Martes 04 de Junio y el
Miércoles 12 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.
Reseña del libro "A Theory of the Aphorism: From Confucius to Twitter (en Inglés)"
An engaging look at the aphorism, the shortest literary form, across time, languages, and cultures Aphorisms--or short philosophical sayings--appear everywhere, from Confucius to Twitter, the Buddha to the Bible, Heraclitus to Nietzsche. Yet despite this ubiquity, the aphorism is the least studied literary form. What are its origins? How did it develop? Were the enigmatic sayings of charismatic sages the original "social media"? And why do some of our most celebrated modern philosophers use aphoristic fragments to convey their deepest ideas? In A Theory of the Aphorism, Andrew Hui crisscrosses histories and cultures to answer these questions and more. Encompassing literature, philology, and philosophy, A Theory of the Aphorism invites us to reflect anew on the meaning of this pithiest of literary forms.
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
- 0% (0)
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.
✓ Producto agregado correctamente al carro, Ir a Pagar.