Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Beyond Observation: A History of Authorship in Ethnographic Film (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
568
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.9 x 16.0 x 4.1 cm
Peso
1.00 kg.
ISBN13
9781526131348
N° edición
1

Beyond Observation: A History of Authorship in Ethnographic Film (en Inglés)

Paul Henley (Autor) · Manchester University Press · Tapa Dura

Beyond Observation: A History of Authorship in Ethnographic Film (en Inglés) - Henley, Paul

Libro Nuevo

$ 158.08

$ 316.16

Ahorras: $ 158.08

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 50 unidades
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Beyond Observation: A History of Authorship in Ethnographic Film (en Inglés)"

Beyond Observation is structured by the argument that the 'ethnographicness' of a film should not be determined by the fact that it is about an exotic culture - the popular view - nor because it has apparently not been authored - a long-standing academic view - but rather because it adheres to the norms of ethnographic practice more generally. On these grounds, the book covers a large number of films made in a broad range of styles across a 120-year period, from the Arctic to Africa, from the cities of China to rural Vermont. Paul Henley discusses films made within reportage, exotic melodrama and travelogue genres in the period before the Second World War, as well as more conventionally ethnographic films made for academic or state-funded educational purposes. The book explores the work of film-makers such as John Marshall, Asen Balikci, Ian Dunlop and Timothy Asch in the post-war period, considering ideas about authorship developed by Jean Rouch, Robert Gardner and Colin Young. It also discusses films authored by indigenous subjects themselves using the new video technology of the 1970s and the ethnographic films that flourished on British television until the 1990s. In the final part of the book, Henley examines the recent work of David and Judith MacDougall and the Harvard Sensory Ethnography Lab, before concluding with an assessmentof a range of films authored in a participatory manner as possible future models.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes