Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Beyond The Pride and The Privilege: The Stories of Doctoral Students and Work-Life Balance (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
170
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 0.9 cm
Peso
0.24 kg.
ISBN13
9781623969066

Beyond The Pride and The Privilege: The Stories of Doctoral Students and Work-Life Balance (en Inglés)

Purnamasari, Agustina ; Henry, Genise ; Ordu, Chinasa (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Blanda

Beyond The Pride and The Privilege: The Stories of Doctoral Students and Work-Life Balance (en Inglés) - Purnamasari, Agustina ; Henry, Genise ; Ordu, Chinasa

Libro Nuevo

$ 98.30

$ 151.23

Ahorras: $ 52.93

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 81 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 07 de Agosto y el Miércoles 21 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Beyond The Pride and The Privilege: The Stories of Doctoral Students and Work-Life Balance (en Inglés)"

A volume in Work-Life Balance Series Editors: Joanne M. Marshall, Iowa State University, Jeffrey S. Brooks, Iowa State University, Bonnie C. Fusarelli, North Carolina State University, Catherine A. Lugg, Rutgers University, Latish C. Reed, University of Wisconsin-Milwaukee, and George Theoharis, Syracuse University Attrition among doctoral students has become a perennial issue in higher education (Gardner, 2009; Golde, 2000) as 40 to 60 percent of doctoral students do not complete their program of study (Bair &Haworth, 2005). Such outcomes are inconsistent with the rigorous evaluation that occurs prior to being accepted into a doctoral program (Bair & Haworth, 2005). Despite deemed levels of student excellence, promise and efforts made by programs to counter student departure (Offerman, 2011), attrition rates remain alarmingly high (Bair & Haworth, 2005; Gardner, 2009). The purpose of this book is to provide a view into doctoral student work-lives and their efforts to find a balance between often seemingly conflicting responsibilities. In addition to contributing to the ongoing dialogue on work-life balance in doctoral studies (Brus, 2006; Golde, 1998; Moyer, Salovey, & Casey- Cannon, 1999), the intention of this book is to provide other doctoral students with potential coping mechanisms, guidance, and assurance that they are not alone in this process. Lastly, we anticipate that these doctoral student narratives will help illuminate potential strategies that doctoral programs, departments, and institutions can incorporate in their efforts to help students successfully complete their program of study. As such the intended audience is doctoral students, higher education professionals, faculty members, and educational leaders.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes