Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada I see What you Mean (Second Edition): Visual Literacy k-8 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2011
Idioma
Inglés
N° páginas
272
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781571108401
N° edición
00002

I see What you Mean (Second Edition): Visual Literacy k-8 (en Inglés)

Steve Moline (Autor) · Stenhouse Publishers · Tapa Blanda

I see What you Mean (Second Edition): Visual Literacy k-8 (en Inglés) - Steve Moline

Libro Físico

$ 39.99

$ 78.34

Ahorras: $ 38.35

49% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "I see What you Mean (Second Edition): Visual Literacy k-8 (en Inglés)"

Some educators may view diagrams, pictures, and charts as nice add-on tools for students who are visual thinkers. But Steve Moline sees visual literacy as fundamental to learning and to what it means to be human. In Moline's view, we are all bilingual. Our second language, which we do not speak but which we read and write every day, is visual. From reading maps to decoding icons to using concept webs, visual literacy is critical to success in today's world. The first edition of I See What You Mean, published in 1995, was one of the first books for teachers to outline practical strategies for improving students' visual literacy. In this new and substantially revised edition, Steve continues his pioneering role by including dozens of new examples of a wide range of visual texts--from time maps and exploded diagrams to digital tools like smartphone apps and "tactile texts." In addition to the new chapters and nearly 200 illustrations, Steve has reorganised the book in a useful teaching sequence, moving from simple to complex texts. In one research strategy, called recomposing, Steve shows how to summarise paragraphs of information not as a heap of "interesting facts" but as a diagram. The diagram can then work as a framework for students to follow when writing an essay. This overcomes the teacher's problem of "cut and paste" essays, and, by following their own diagram-summary, students have an answer to their familiar questions, "Where do I start? What do I write next?"

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes