Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Principles of Substance Abuse Prevention for Early Childhood: A Research-Based Guide (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
94
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781720471813

Principles of Substance Abuse Prevention for Early Childhood: A Research-Based Guide (en Inglés)

National Institute On Drug Abuse (Autor) · Createspace · Tapa Blanda

Principles of Substance Abuse Prevention for Early Childhood: A Research-Based Guide (en Inglés) - National Institute On Drug Abuse

Libro Nuevo

$ 32.05

$ 49.31

Ahorras: $ 17.26

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 03 de Junio y el Lunes 17 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Principles of Substance Abuse Prevention for Early Childhood: A Research-Based Guide (en Inglés)"

Substance abuse and addiction are preventable disorders that interfere with normal healthy functioning, contributing to physical and behavioral health problems, injuries, lost income and productivity, and family dysfunction. While substance use generally begins during the adolescent years, there are known biological, psychological, social, and environmental factors that contribute to the risk that begin accumulating as early as the prenatal period. This creates opportunities to intervene very early in an individual’s life and thereby prevent substance use disorders—and, along with them, a range of other related behavioral problems—long before they would normally manifest themselves. This supplement to the second edition of NIDA’s “Preventing Drug Abuse Among Children and Adolescents” reflects a growing body of research that has continued to accumulate showing that providing a stable home environment, adequate nutrition, physical and cognitive stimulation, warm supportive parenting, and good classroom management in the early years of a child’s life can lead the child to develop strong self-regulation (i.e., emotional and behavioral control) and other qualities that protect against a multitude of risks and increase the likelihood of positive developmental outcomes. Positive effects of these interventions include delayed initiation and decreased use of drugs when the child reaches adolescence.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes