Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Socially Just Pedagogies: Posthumanist, Feminist and Materialist Perspectives in Higher Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.54 kg.
ISBN13
9781350032897

Socially Just Pedagogies: Posthumanist, Feminist and Materialist Perspectives in Higher Education (en Inglés)

Braidotti, Rosi ; Bozalek, Vivienne ; Shefer, Tamara (Autor) · Continnuum-3PL · Tapa Dura

Socially Just Pedagogies: Posthumanist, Feminist and Materialist Perspectives in Higher Education (en Inglés) - Braidotti, Rosi ; Bozalek, Vivienne ; Shefer, Tamara

Libro Nuevo

$ 272.18

$ 418.73

Ahorras: $ 146.56

35% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 12 de Agosto y el Lunes 26 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Socially Just Pedagogies: Posthumanist, Feminist and Materialist Perspectives in Higher Education (en Inglés)"

This book addresses contemporary philosophical issues in higher education and how we can create socially just pedagogies and a socially just university. Providing a forum for thinking through how critical posthumanism, affect theory and feminist new materialisms provide a useful lens for higher education, and shows how these standpoints can benefit methods and practices of learning and teaching. Gross inequalities in higher education continue to affect pedagogical practices across geopolitical contexts and there is a need to consider new theories which call into question the commonplace humanist assumptions currently dominating the discourse around social justice in this context. However scholarship on the affective turn, critical posthumanism and new material feminisms, opens both new possibilities and responsibilities for higher education pedagogies. The approaches of this book also provide imaginative ways of engaging with current dissatisfactions with higher education, from the marketization of education, to issues of racism, discrimination and lack of diversity. Of international relevance, this collection particularly foreground southern contexts and case studies, such as the student activism in South African universities that has sparked a global project of decolonization and social justice in educational institutions. This book is an urgent call to reconceptualize, rethink and reconfigure pedagogies in higher education and the implications for future citizenship and social participation.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes