Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada That Third Guy: A Comedy From the Stalinist 1930S With Essays on Theater (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
328
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780299317102

That Third Guy: A Comedy From the Stalinist 1930S With Essays on Theater (en Inglés)

Sigizmund Krzhizhanovsky (Autor) · University Of Wisconsin Press · Tapa Dura

That Third Guy: A Comedy From the Stalinist 1930S With Essays on Theater (en Inglés) - Sigizmund Krzhizhanovsky

Libro Nuevo

$ 109.56

$ 219.12

Ahorras: $ 109.56

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100+ unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 26 de Junio y el Miércoles 10 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "That Third Guy: A Comedy From the Stalinist 1930S With Essays on Theater (en Inglés)"

This collection of theater writings by the Russian modernist Sigizmund Krzhizhanovsky brings his powerful, wildly imaginative vision of theater to an English-language audience for the first time. The centerpiece is his play That Third Guy (1937), a farce written at the onset of the Stalinist Terror and never performed. Its plot builds on Alexander Pushkin's poem "Cleopatra," while parodying the themes of Eros and empire in the Cleopatra tales of two writers Krzhizhanovsky adored: Shakespeare and George Bernard Shaw. In a chilling echo of the Soviet 1930s, Rome here is a police state, and the Third Guy (a very bad poet) finds himself in its dragnet. As he scrambles to escape his fate, the end of the Roman Republic thunders on offstage.The volume also features selections from Krzhizhanovsky's compelling and idiosyncratic essays on Shakespeare, Pushkin, Shaw, and the philosophy of theater. Professionally, he worked with director Alexander Tairov at the Moscow Kamerny Theater, and his original philosophy of the stage bears comparison with the great theater theorists of the twentieth century. In these writings, he reflects on the space and time of the theater, the resonance of language onstage, the experience of the actor, and the relationship between the theater and the everyday. Commentary by Alisa Ballard Lin and Caryl Emerson contextualizes Krzhizhanovsky's writings.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes