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portada A Howlin' Wind: Pub Rock and the Birth of New Wave (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.6 x 14.0 x 1.7 cm
Peso
0.29 kg.
ISBN13
9781739275204

A Howlin' Wind: Pub Rock and the Birth of New Wave (en Inglés)

John Blaney (Autor) · Paper Jukebox · Tapa Blanda

A Howlin' Wind: Pub Rock and the Birth of New Wave (en Inglés) - Blaney, John

Libro Físico

$ 39.29

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  • Estado: Nuevo
  • Quedan 63 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "A Howlin' Wind: Pub Rock and the Birth of New Wave (en Inglés)"

A fascinating study of how pub rock started, thrived and ultimately evolved into the New Wave. Blaney starts during the 1960s with the hippie roots of the movement, and then covers the main bands (Eggs Over Easy, Brinsley Schwarz, Ducks Deluxe et al). He explains how many of the Pub Rock bands re-invented themselves as New Wave acts (Kilburn and the High Roads becoming Ian Dury and the Blockheads, for example), often as a result of universities being awash with money and being able to pay over the odds for acts, thus putting the landlords of live music pubs out of business.

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El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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