Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Bildung and Paideia: Philosophical Models of Education (Educational Philosophy and Theory) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
192
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780367695972
N° edición
1

Bildung and Paideia: Philosophical Models of Education (Educational Philosophy and Theory) (en Inglés)

Marie-Elise Zovko (Editor) John M. Dillon (Editor) (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Bildung and Paideia: Philosophical Models of Education (Educational Philosophy and Theory) (en Inglés) - Marie-Elise Zovko (Editor) John M. Dillon (Editor)

Libro Nuevo

$ 42.71

$ 85.41

Ahorras: $ 42.71

50% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 10 unidades
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Viernes 19 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Bildung and Paideia: Philosophical Models of Education (Educational Philosophy and Theory) (en Inglés)"

Bildung and Paideia examines traditional humanistic ideals in light of philosophical reflection on the need for education of the whole human being. The study of what it is to be human is traditionally the task of the humanities. In recent years, however, the humanities have been increasingly subordinated to technological, economic, and utilitarian aims. Do the humanities still have a fundamentally distinct task to fulfil in education? Today's reduction of educational outcomes to measurable competencies and economically exploitable skills is opposed to traditional ideals like that of Greek paideia and the German Romantic concept of Bildung, which emphasized formation of the whole human being. The present volume takes as its point of departure the conviction that the study of 'the human experience'--whether through philosophy, literature, religion, art, music, history, or languages--has something specific to offer in the realm of education today. The individual contributions examine the specific role of philosophy and the humanities in education from ancient times to the present and explore possibilities for conceiving philosophical models of education.The chapters in this book were originally published as a special issue of the journal Educational Philosophy and Theory.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes