Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Hollywood Theory, Non-Hollywood Practice: Cinema Soundtracks in the 1980s and 1990s (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
232
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.43 kg.
ISBN13
9781138272941

Hollywood Theory, Non-Hollywood Practice: Cinema Soundtracks in the 1980s and 1990s (en Inglés)

Annette Davison (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Hollywood Theory, Non-Hollywood Practice: Cinema Soundtracks in the 1980s and 1990s (en Inglés) - Davison, Annette

Libro Físico

$ 56.53

$ 111.06

Ahorras: $ 54.53

49% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Viernes 28 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Hollywood Theory, Non-Hollywood Practice: Cinema Soundtracks in the 1980s and 1990s (en Inglés)"

Relatively little has been written about film scores and soundtracks outside of Hollywood cinema. Hollywood Theory, Non-Hollywood Practice addresses this gap by looking at the practices of film soundtrack composition for non-Hollywood films made after 1980. Annette Davison argues that since the mid-1970s the model of the classical Hollywood score has functioned as a form of dominant ideology in relation to which alternative scoring and soundtrack practices may assert themselves. The first part of the book explores some of the key theoretical issues and debates in film studies and film music studies. The second part comprises a series of case studies of non-Hollywood scores. Starting with Jean Luc Godard's Prénom: Carmen (1983), Davison argues that the film's score offers a deconstruction of the relationship between sound and image proposed by classical Hollywood film. Derek Jarman's The Garden (1990) takes the debate a step further in its exploration of the possibility that a film's soundtrack may be liberated from slavery to the image track. Wings of Desire (1987) directed by Wim Wenders offers, Davison believes, a negotiation between classical and alternative scoring and soundtrack practices; while David Lynch's Wild at Heart (1990) actually fully integrates scoring and soundtrack practices so that sounds and dialogue are used in musical ways. Seeking to stimulate debate about the aesthetics and interpretation of film scores and soundtracks in general, this book develops an important synthesis of film studies and musicology.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes