Envíos en un día, libros seleccionados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Twitter and Elections Around the World: Campaigning in 140 Characters or Less (Routledge Studies in Global Information, Politics and Society) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138949348
N° edición
1

Twitter and Elections Around the World: Campaigning in 140 Characters or Less (Routledge Studies in Global Information, Politics and Society) (en Inglés)

Richard Davis Christina Holtz-Bacha Marion R. Just (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Twitter and Elections Around the World: Campaigning in 140 Characters or Less (Routledge Studies in Global Information, Politics and Society) (en Inglés) - Richard Davis Christina Holtz-Bacha Marion R. Just

Libro Físico

$ 180.63

$ 356.67

Ahorras: $ 176.04

49% descuento
  • Estado: Nuevo
  • Quedan 100 unidades
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 14 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Ecuador entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Twitter and Elections Around the World: Campaigning in 140 Characters or Less (Routledge Studies in Global Information, Politics and Society) (en Inglés)"

Twitter already has become an important electoral communication tool between candidates, parties and their specific constituencies. No serious candidate campaign ignores Twitter, while political party organizations utilize Twitter to communicate with partisans, reinforce supporters, and mobilize voters. Whereas much scholarship to date has focused primarily on Twitter's political usage in the United States, there still remain many questions about the political uses and effects of Twitter in a global context. Does Twitter affect how reporters interact with candidates or even with each other? Does Twitter increase voter participation? Who is tweeting about elections? Why do people use Twitter in electoral contexts? Which type of candidate is more likely to use Twitter and why? Do parties differ in their use of Twitter, and why? Does Twitter increase candidate-voter interaction? Is Twitter shaping elections in various system contexts, and if so how? What is the influence of system context on Twitter use by parties, candidates, reporters, and voters? Eloquently combining theory and practice, established and rising scholars in the field of political communication have been brought together to provide an essential overview of the influence of Twitter on elections in a comparative perspective. Readers of this book will not only learn everything there is to know about this specific influence of Twitter, but more broadly how to approach the study of various online tools in general.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes